Skocz do zawartości

Zdjęcie

Efekty świetlne


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat
FantasyNest
  • FantasyNest
  • Użytkownicy
  • Obserwuj
  • 14 postów
  • 8 Obserwujących

Hej.

Chciałbym poruszyc w tym temacie kwestię światła w pracach typu layout, grafika w stylu RPG itp, a mianowicie:

Czy ktoś ze zgromadzonych chciałby się podzielić swoimi sposobami dodawania światła, ewentualnie uzyskania jakichś ciekawych efektów z tej kategorii? Chodzi głównie o elementy pokroju flar, renderów świetlnych

(jeśli można je tak nazwać). :)


Napisany 12.11.2014 - 20:53

#1

Zielsko
  • Zielsko
  • Administratorzy
  • Obserwuj
  • 146 postów
  • 98 Obserwujących

Jeżeli chodzi o światła to w sieci jest masa tekstur ze światłami, Ustawiasz krycie na "Color Dodge" albo "Screen" i manipulujesz nimi tak aby uzyskać dobry efekt. Więcej roboty jest jeżeli chodzi o elementy na które ma padać światło i tutaj musisz wiedzieć jak światło zachowuje się padając na dany element. Polecam przyglądać się w świecie rzeczywistym jak to działa i szybko ogarniesz technikę ustawiania światła na stronach :)


Napisany 12.11.2014 - 20:57

#2

FeistyGraphic
  • FeistyGraphic
  • Artani Team
  • Obserwuj
  • 37 postów
  • 32 Obserwujących

Jeżeli robisz światło zwykłym tzw soft brushem to najlepiej wychodzi przy trybie color dodge lub pin dodge w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać. Trzeba tylko pamiętać, że te tryby mocno nasycają kolory, więc jeżeli efekt jest dla ciebie "za mocny", wystarczy, że wspomożesz się dopasowaniem "CTRL+U), zmieniając kolorystykę/nasycenie. Inne, jak screen, lighting, linear dodge itp sprawiają, że te światło jest takie "mgliste" niezbyt realistyczne, można by rzecz, że powstaje taka brzydka mglista poświata. Co do light textur to, color dodge, lighting, screen, pin light, linear dodge - tutaj tak naprawdę nie ma zbytnio reguły, wszystko zależy od intensywności światła, jego koloru i efektu, jaki chcesz uzyskać. Oczywiście prawie zawsze przydało by się jeszcze to światło poprawić adjumentsami :) Najlepiej tymi pod warstwami, tworzyć wtedy sobie maseczką przecinającą i mieć pełną kontrolę nad efektem. I tak, jak zielsko napisał, najlepiej ogarnąć tworzenie światła na zasadzie obserwacji otoczenia. Ja osobiście polecam Ci pewną metodę ze zdjęciami: Weź sobie swój aparat (nie ważne jaki) ustaw np na biurko jakieś przedmioty, figurki itp. Wyświetlacz "duże" światło, włącz tylko lampkę biurową i porób zdjęcia pod różnymi kątami. Następnie przyjrzyj się tym z zdjęciom na komputerze. Zobacz, jak światło "oplata" te elementy, w jaki sposób powstaje na nich cień. Jeżeli rysujesz lub malujesz będziesz miał ułatwione zadanie bo będziesz wiedział, na jakim materiale, jak zachowuje się światło-cień :) Dodatkowo bardzo polecam przy zabawie z szablonami tzw "RPG" tablet graficzny. Ja używam właśnie do światło-cienia, jest bardzo wygodny, bardziej precyzyjny niż mysz.


Napisany 13.11.2014 - 04:45

#3

FantasyNest
  • FantasyNest
  • Użytkownicy
  • Obserwuj
  • 14 postów
  • 8 Obserwujących

W szablonach RPG jak najbardziej tablet jest używany, ale przyznam się, że nie robiłem nim żadnego światła. Dziekuję za rady, na pewno skorzystam. :)


Napisany 13.11.2014 - 18:11

#4



0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników