Edycja tekstur na obiektach 3D w Adobe Photoshop

Edycja tekstur na obiektach 3D w Adobe Photoshop

Poradnik był wcześniej tworzony z myślą o użytkownikach, wypowiadających się na forum, gdzie tematyką był między innymi Metin2 (gra MMO). Mimo to poniższy sposób można wykorzystać również na innych obiektach 3D, nie tylko tych pochodzących z podanej gry. Mało kto zna opcje 3D w photoshopie, a tym bardziej tego typu, więc mam nadzieje, że niektórym się przyda.

 

Do pracy będziemy potrzebować:

- Adobe Photoshop Cs6 lub CC

- Konwerter granny

- 3dmax'a najlepiej 2007

- plugin do photoshopa obsługujący pliki dds

- plugin gr2 3dmax

 

Zaczynamy
W pierwszej kolejności otwieramy odpowiedni model gr2 (np kostiumu) w 3d'maxie przy użyciu oczywiście konwertera granny.

Zapisujemy go, jako plik .obj przy użyciu opcji PLIK-EKSPORTUJ

 

Plik obj otwieramy normalnie w Adobe Photoshop

Po prawej stronie mamy zakładki. Wybieramy "3D", a następnie zaznaczamy opcje "infinite Light".

Musimy lekko zmienić światło w naszym obiekcie 3D, by łatwiej nam się pracowało.

Powyżej pokażą się nam takie o to opcje. Wybieramy "Blue Lights/Niebieskie Światła"

U dołu dojdą nam dwa dodatkowe "infinite Lights". Naciskamy na każdy po kolei i zmieniamy ich kolor z niebieskiego na biały.
(powyżej jest taka możliwość)

Dzięki temu nasz obiekt jest oświetlony jasnym, białym światłem z każdej strony co ułatwia nam prace i podgląd edycji.
UWAGA! Jeżeli zostawicie ustawienia światła bez zmian weźcie pod uwagę, że w oryginale projekt będzie trochę ciemniejszy.


Przenosimy się teraz na zakładkę "Layers/Warstwy" i dwukrotnie naciskamy na nazwę tekstury przypisanej do obiektu.

Otworzy się ona nam w nowym dokumencie.
Wybieramy dokument z naszym obiektem 3D i wchodzimy w Okno-Rozmieść- Dwa poziome

Dzięki temu mamy podgląd zarówno na dokument z obiektem 3D, jak i z jego teksturą.

Wybieramy dokument z naszą teksturą i umieszczamy na nim plik tekstury .dds.

Plik-Umieść

Odpowiednio dopasowujemy do całej powierzchni (w oryginale jest trochę mniejsza) poprzez transformacje CTRL+T

Teraz wystarczy, że zapiszemy dokument z teksturą "CTRL+S". Zauważymy, że "nadpisała" się ona na obiekt 3D.

Proszę nie przejmować się teksturą na twarzy. W oryginale, po zapisaniu jej nie będzie.

Nasz obiekt 3D możemy dowolnie obracać, by zobaczyć efekty naszej pracy. Służy do tego narzędzie "Move tool" (skrót "V") oraz opcje na górze.

Teraz możemy dowolnie modyfikować naszą teksturę, zmieniać jej kolor, dodawać jakieś elementy graficzne. Wystarczy tylko, że ją zapiszemy

(CTRL+S), a efekt pojawi się na modelu 3D.

UWAGA! Modyfikujemy tylko teksturę, a nie obiekt 3D. Jeżeli usuniecie część tekstury w grze będzie w tym miejscu biała lub czarna plama.

 

I gotowe :)
Sposób można wykorzystywac na róznych modelach 3D o ile ich format został zmodyfikowany na .obj. Jeżeli nie posiaacie oryginalej tekstury, zawsze możecie w oknie stworzyć ją na nowo.
Pozdrawiam.

 

Brak komentarza 13 Maja 2014 o godz. 02:39

Edycja tekstur na obiektach 3D w Adobe Photoshop

Komentarze 0

Tego Artykułu jeszcze nikt nie skomentował

Wyświetleń: 178