Light portrait - kalkulacje
Poradnik pochodzi z uczelnianego pdf, mam nadzieje, że komuś się przyda.
Zaczynamy:
Otwieramy plik z naszym obrazkiem.
W pierwszym kroku powielamy warstwę i nazywamy ją Original. Warstwę tła
wypełniamy czarnym kolorem.
Pracujemy na warstwie Original ‐ używając narzędzia Smudge Tool i Blur Tool
Wygładzamy usta i skórę postaci.
Duplikujemy warstwę i teraz pracujemy nad Original copy. Z menu wybieramy
Images ‐> Calculations i ustawiamy jak w oknie poniżej.
Na naszym obrazie pojawia się zaznaczenie. Na nowej warstwie o nazwie Hair
wypełniamy je na biało.
Dla tej warstwy tworzymy maskę bitmapową i czarnym kolorem pędzla zamalowujemy
biel z twarzy, ramion i tła, tak, żeby została ona na włosach. Dla wzmocnienia efektu
powielamy warstwę Hair i grupujemy wszystko w grupę o nazwie Hair.
Idziemy do warstwy Original copy i konwertujemy ją na Obiekt inteligentny
Będziemy teraz nakładać na warstwę skonwertowaną do obiektu inteligentnego filtry.
Pierwszy filtr to Glowing Edges, drugi – Sharpen
Nad wszystkimi warstwami tworzymy dopasowanie Black&White. A pod grupą Hair
dopasowanie Levels. Ich parametry ustawiamy tak, jak na zrzutach niżej:
Duplikujemy warstwę Original copy. Ponieważ jest to obiekt inteligentny możemy
zmieniać w nim parametry nałożonych filtrów. Klikamy w Glowing edges i zmieniamy
Edge na 2.
Warstwie nadajemy tryb miedzania Screen i przezroczystość 35%.
Grupujemy warstwy Original copy i Original copy 2 – grupa FX Masked. Grupę powielamy
i scalamy, oryginał niech będzie ukryty.
Nowo scalonej warstwie dodajemy maskę i czarnym pędzlem przycieramy tak, żeby
uzyskać widok zdjęcia postaci. Nasze „neonowe” kreski mają wtapiać się w zdjęcie.
Na samej górze dodajemy warstwę wypełnienia kolorem. Na jej masce domalowujemy
czarnym pędzlem zacieniowanie – może on mieć różny kształt końcówki. Zacieniowanie
prezentuje obrazek niżej (czerwone wypełnienie)
Powiększamy sobie rozmiar roboczy:
Idziemy do zakładki Kanały i na dole klikamy na ikonkę Load channel as selection. Na
obrazie pojawia się zaznaczenie. Wracamy do zakładki warstw i tworzymy nową warstwę
na której zaznaczenie wypełniamy na biało.
Następnie w opcjach mieszania ej warstwy dodajemy Outer Glow
Duplikujemy warstwę i w opcjach mieszania Outer Glow ustawiamy na większy rozmiar.
Obie warstwy grupujemy i nazywamy Outline glow.
Na nowej warstwie malujemy fraktale w kolorze białym lub czarnym. Warstw może być
ile chcemy – grupujemy je później i nazywamy Fractal.
Pod grupą Outline glow tworzymy dopasowanie Color Balance, które ustawiamy np.
według zrzutów:
Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją gradientem liniowym:
Podobnie jak w poprzednim kroku rysujemy światła gradientem promienistym, lecz każdy
na innej warstwie i w innym kolorze. Może być ich dowolna ilość – należy je pozniej
zgrupować i nazwać Lights
Na samej górze korzystając ze skrótu CTRL+SHIFT+ALT+E tworzymy nową warstwę z
widocznych warstw. Stosujemy na niej filtr Distort ‐> Glass.
Dodajemy do warstwy maskę i czarnym pędzlem zamalowujemy, żeby odkryć część
obrazka:
Zadanie gotowe:
Komentarze